Skip to main content
index.twig

BUF IT-drift

Skoler og KKU

BUF IT-drift supporterer pædagogisk og BUF-mærket udstyr til brug af elever, lærere og andet pædagogisk personale på skolerne og Københavns Kommune Ungdomsskole (KKU).

Administrative maskiner og systemer supporteres af Koncern IT (KIT).

Supporten omfatter teknisk support (netværk, hardware og software), reparation og rådgivning om  indkøb mm.   

Sådan oprettes en supportsag

Fejlmelding af computere, tablets, printere, interaktive tavler/skærme, projektorer m.m. eller andre henvendelser, foregår gennem BIT’s sagssystem, Nilex. Bemærk, at Nilex kun kan tilgås fra ét af skolernes netværk (BIT_hotspot20 eller Administrativt netværk).

Adgang til Nilex Helpdesk:

Åbn en internet browser og skriv ”pit-support/” i adresselinjen. Log på med dit Uni-login brugernavn og adgangskode. Obs: Benyt ikke Internet Explorer på administrative maskiner.

For at vi kan give en hurtig og præcis service, skal du oplyse følgende når du fejlmelder IT udstyr:

  • Navn på udstyret (BUF/UUF nr.)
  • Udstyrets placering (bygning, lokale mm.)
  • Valg af kategori (hvad sagen drejer sig om, fx om det er printer, computer, netværk, software, brugeradministration mv.)
  • Beskrivelse af den fejl, I oplever
  • Eventuel fejlmeddelelse (skærmbillede eller beskrivelse) som vedhæftet fil
  • Tjek kontaktoplysninger og husk at notere et telefonnummer

Vejledninger

Vejledning til oprettelse af sag i Nilex