Skip to main content
index.twig

BUF IT-drift

Sikkert login når du skifter mobil

Microsoft Authenticator

Når du skifter mobil, vil du opleve at du ikke umiddelbart kan installere Microsoft Authenticator på din nye mobil. Det er fordi Microsoft Authenticator er bundet til din gamle mobil og trinnet med QR koden bliver ikke vist, da Microsoft har registreret at Authenticator allerede er på din mobil.

Sådan kommer du videre:

1. Log på https://portal.office.com med dit @undervisning.kk.dk login og tilhørende adgangskode.

2. Klik på dit brugerikon (dine initialer) øverst til højre, vælg Vis konto. Klik derefter på linket Opdater oplysninger i boksen Sikkerhedsoplysninger. Brug din Authenticator app til at logge ind.

3. Du kan nu se en liste over de to-faktor metoder, du har sat op. Hvis du ikke allerede har tilføjet dit telefonnummer, klikker du på Tilføj metode, og derefter vælger du Telefon. Skriv dit telefonnummer ind, og tryk på Næste. Du får nu tilsendt en sms med en kode til din mobil. Skriv koden ind og tryk Bekræft.

4. Skift standardmetode for logon fra Authenticator - meddelelse til Telefon - sms. Bekræft dit valg og flyt herefter dit SIM-kort over i din nye mobil.

Se i denne video hvordan du opsætter sikkert login med Microsoft Authenticator på din nye mobiltelefon:


Sådan opsættes sikkert login med Microsoft Authenticator (video.kk.dk)

Sådan opsættes sikkert login med Microsoft Authenticator (pdf)

Hvis du har skrevet dit telefonnummer ind, da du satte Authenticator app'en op på din gamle mobil,

1. Klik på linket på din computer hvor der står "Jeg kan ikke bruge min Microsoft Authenticator-app lige nu".
Herefter får du mulighed for at vælge én af de andre to-faktor godkendelsesmetoder som du har tilføjet til din konto.

2. Vælg sms til dit mobilnummer og du vil modtage en sms med en kode, som du skal taste ind på computeren.
(Herefter kan du opsætte Microsoft Authenticator på din nye mobil).


Hvis du ikke har skrevet dit mobilnummer ind, men stadig kan åbne din gamle mobil

1. Hvis du ikke har skrevet dit mobilnummer ind, men stadig kan åbne din gamle mobil, kan du logge ind med Authenticator app'en på din gamle mobil.

2. Log på https://portal.office.com med dit @undervisning.kk.dk login og tilhørende adgangskode.

3. Klik på dit brugerikon øverst til højre, vælg Vis konto og klik derefter på linket Opdater oplysninger i boksen Sikkerhedsoplysninger.

4. Du skal nu godkende logon med din 2-faktor. Vær opmærksom på at Authenticator stadig sender logonanmodning til din gamle mobil. Hvis du kan åbne den gamle mobil, kan du godkende logon i Authenticator app'en her.

5. Du kommer nu ind i Sikkerhedsoplysninger, hvor du kan slette den gamle Authenticator app, som er registreret, og oprette en ny.

Hvis du ikke har skrevet dit mobilnummer ind og ikke har adgang til Authenticator app'en på din gamle mobil

Skriv til BUF IT support på mail@pit-support.kk.dk for at få nulstillet din 2-faktor konto. Husk at skrive i sagen:

  • at du ikke har skrevet dit mobilnummer ind i 2 faktor opsætningen
  • at du ikke har adgang til Authenticator app'en på din gamle mobil
  • at du har skiftet mobil.

Når kontoen er nulstillet, skal du følge vejledningen til at opsætte Microsoft Authenticator på din nye mobil. Vær opmærksom på at det skal være en personlig henvendelse! Du kan kun få nulstillet din egen konto.

BUF IT sender en mail til din @undervisning.kk.dk mail, når din konto er blevet nulstillet, og du kan derefter sætte Authenticator app'en op på din nye mobil. Følg trin for trin vejledningen.

NB! Vi skal bruge din @undervisning.kk.dk mail eller en @kk.dk mail for at kunne kommunikere med dig gennem vores sagssystem. Du har adgang til din @undervisning.kk.dk mail ved at logge ind på webadressen https://portal.office.com og åbne Outlook app'en med din @undervisning.kk.dk konto og tilhørende adgangskode.