Skolens KMD Elev administrator opretter nye medarbejdere i KMD Elev og tilknytter medarbejderen til skolen. NB! tjek, at der står et brugernavn i feltet ’UNI ID’.
Nye medarbejdere, som ikke tidligere har arbejdet på en kommunal folkeskole/institution i Københavns Kommune, skal have oprettet en engangskode til @undervisning.kk.dk kontoen.
For at få en engangskode til medarbejderne, skal skolens kontor oprette en sag i Nilex.
Der skal oplyses:
• Medarbejderens brugernavn@undervisning.kk.dk konto
• Medarbejderens fulde navn
• Arbejdssted
BUF IT-drift sender derefter en midlertidig adgangskode retur til skolens kontor, som skal skiftes til en selvvalgt kode første gang der logges på et fagsystem/O365/Aula. Det anbefales at skifte engangskoden på O365 siden https://portal.office.com.
Medarbejderen kan nu logge ind i fagsystemer/O365/Aula med sin brugernavn@undervsining.kk.dk konto og personlige adgangskode.
Vær opmærksom på at medarbejderne skal logge rigtigt ind i fagsystemer, se vejledning til korrekt login i fagsystemer her. Husk at logge på med brugernavn@undervisning.kk.dk
Har din medarbejder tidligere arbejdet på en institution i Københavns Kommune, kan
medarbejderen anvende sit eksisterende @bu.kk.dk login.
Er din medarbejder ny i Københavns Kommune, skal du bestille nyt brugernavn og adgangskode:
1. Tjek i KMD I2 at din medarbejder har et flueben i ’Overføres til brugeradministration’
2. Markér medarbejders fulde navn og kopier teksten (Ctrl+C)
3. Send en bestilling fra en kk mail til mail@pit-support.kk.dk. Indsæt medarbejders fulde navn (Ctrl+V) og skriv institutionens navn i mailen.*
* Hvis medarbejderen IKKE har et flueben i ’Overføres til brugeradministration’ skal du klikke i feltet og vente et døgn før du sender mailen.