Sådan får nye elever en adgangskode til @undervisning.kk.dk konto
Når nye elever, som ikke tidligere har gået på en kommunal folkeskole i Københavns kommune, starter på skolen, skal adgangskoden til deres brugernavn@undervisning.kk.dk konto nulstilles før de kan logge på skolens PC’er, Office 365, Aula mm.
Dette gælder fx.
- Nye 0. klasse elever
- Elever, som er overført fra en anden kommune
- Elever, som er overført fra en privat skole i Københavns kommune
Hvis eleven tidligere har været indskrevet i en folkeskole i Københavns Kommune, har de allerede en gyldig adgangskode. Hvis de har glemt denne adgangskode, se vejledning her.
Udvalgte ansatte på skolen kan nulstille skolens elevers adgangskoder. BUF IT-drift tildeler disse ansatte rettigheder til nulstilling af elevers adgangskoder.
Den ansatte skal logge på portal.bit.kk.dk med sit brugernavn@undervisning.kk.dk og adgangskode, samt anvende 2-faktor login.
Husk at tjekke, om eleven logger på korrekt via Københavns Kommunes @undervisning.kk.dk login, se vejledning her. Ellers vil nulstilling ikke virke.
Til skoleleder: Sådan tildeles rettigheder til nulstilling af elev adgangskoder
Før en ansat på en skole kan nulstille adgangskoder for skolens elever, kræver det at man har fået tildelt rettigheden af BUF IT-drift.
Skolelederen skal sende en mail til BUF IT-drift (BIT) Service Desk på mail@pit-support.kk.dk, med følgende info:
- Navn og brugernavn@undervisning.kk.dk på de medarbejdere, der skal kunne nulstille adgangskoder
BUF IT-drift anbefaler, at det er ansatte i administrationen, it-vejleder samt udvalgte lærere, der får denne rettighed.
Skoleleder kan altid få tilføjet eller fjernet medarbejdere, der skal kunne nulstille, ved at skrive til BIT service Desk.
Hvis man ikke har en 2-faktor login, se siden Aula Sikkert login
Se vejledning til nulstilling af elev-adgangskoder her (pdf)