Skip to main content
index.twig

BUF IT-drift

Pædagogisk medarbejdercomputer

Vi har desværre mistet en del bestillinger grundet problemer med vores mailserver. Hvis du har bestilt en medarbejdercomputer, men ikke har modtaget den endnu og der er gået mere end en måned, skal du kontakte os. Dette gør du ved at skrive til mail@pit-support.kk.dk. Skriv at du ikke har modtaget din medarbejdercomputer og inkluder dit brugerID (brugerID@undervisning.kk.dk) og skole/institution. Så får vi ekspederet din bestilling hurtigst muligt.
Bemærk!: Man kan ikke bestille en computer, hvis man allerede har en standard medarbejdercomputer uden egenbetaling. Man beholder fremover sin standard medarbejdercomputer og udskifter den ikke efter 3 år.
Bemærk! Hvis din nuværende medarbejdercomputer er en Dell Latitude 5280 eller Dell Latitude 5490, kan du fra d. 17.05.2023 få den udskiftet til en nyere model (Lenovo Thinkpad L14). Dette gør du ved at sende en mail til mail@pit-support.kk.dk. Mailen skal indeholde: Dit fulde navn, @undervisning.kk.dk konto, Skole, BUFnr på medarbejdercomputer, dit ønske om at du vil have den udskiftet. Du vil så modtage en mail med dit sagsnummer. Når du modtager den mail, lægger du din computer klar til afhentnng på skolens kontor. Læg en seddel på med sagsnr. Husk at tage backup af vigtige filer inden du indleverer din gamle computer. Efterfølgende åbner vi op for at du kan bestille en ny computer, hvis du stadig er godkendt til ordningen.

 

Du kan her finde information omkring pædagogiske medarbejdercomputere og bestilling af dem.

Der er fremover ikke mulighed for at bestille maskiner med egenbetaling.

For at bestille skal du gennem vores login portal. Det gør du ved at klikke på den blå boks "Login portal til medarbejder computer" eller ved at klikke på knappen "Portal" i øverste højre hjørne. 

Der vil du skulle logge på med de samme oplysninger du benytter til O365 (brugernavn@undervisning.kk.dk). Det vil føre dig til vores bestillingsside, hvor du som pædagogisk medarbejder kan bestille din medarbejdercomputer ved at klikke på knappen Bestil medarbejdercomputer. Hvis du ikke kan se knappen, er det fordi du ikke har adgang til at bestille. Hvis du mener dette er en fejl, så se under Bestillingsproblemer nederst på denne side for hvordan du skal forholde dig.

Du kan finde flere oplysninger om målgruppe, computeren, fejlmelding og meget andet vedrørende medarbejdercomputerordningen nedenfor.

 

Hvis du har problemer med at bestille medarbejdercomputer, så prøv flg.:

  • Målgruppe: Læs filen Målgruppe igennem. Hvis du ikke er i målgruppen, har du ikke adgang
     
  • Selvejende: Hvis du er ansat på en selvejende institution, kan du ikke logge på. Skolelederen skal oprette en Nilex sag i stedet
  • Nyansat: Hvis du er nyansat (har endnu ikke modtaget løn) er dine data måske ikke slået helt igennem i lønsystemet endnu. Vi laver nye datatræk efter hver lønkørsel. Prøv derfor igen sidst på måneden. Vær opmærksom på at hvis du lige er kommet tilbage fra orlov tæller det i denne forbindelse som en nyansættelse.
  • Eksisterende medarbejdercomputer: Hvis man allerede har en medarbejdercomputer hvor leasing kontrakten udløber senere end d. 30.09.22, har man ikke ret til at bestille endnu. Tidligst 6 uger før leasing perioden udløber. Bemærk!: Man kan ikke bestille en computer, hvis man allerede har en standard medarbejdercomputer uden egenbetaling. Man beholder fremover sin standard medarbejdercomputer og udskifter den ikke efter 3 år.
  • Pædagog: Tit er pædagoger ansat på en institution, men arbejder også på en skole. Det kan medføre at du i lønsystemet står registreret til at være lønnet mindre end 10 timer om ugen af skolen - måske slet ikke. Dette betyder ikke, at du ikke arbejder der, men bare at skolen ikke har fået registreret det i lønsystemet.
    Det du skal gøre i så fald, er at henvende dig på skolens kontor og bede dem om at få indrettet din løn således at skolen betaler en andel af den, svarende til de timer du arbejder der. Hvis det så er mindst 10 timer om ugen vil du blive godkendt til en medarbejdercomputer når det er slået igennem i lønsystemet.
    Ellers så kan skolens ledelse anmode om at få åbnet for bestilling (opgave er på opgaveportalen).
    Hvis du kun arbejder på en institution og ikke på en skole henvender denne ordning sig ikke til dig med mindre det drejer sig om en specialinstitution knyttet til en specialskole.
  • BrugerID: Husk at logge på med dit brugernavn@undervisning.kk.dk konto, samme konto som når du logger på Office365 og Aula.

    OBS! Den 18-02-2020 lancerede Styrelse for IT og Læring et nyt UNI-Login. Det betød også, at der ikke længere synkroniseres adgangskoder til vores kommunale IDP. Hvis du har ændret din adgangskode til UNI-Login efter d. 18-02-2020, så prøv at benytte den gamle kode når du logger på med @undervisning.kk.dk

     
  • Browser: Prøv en anden browser fx Chrome eller Edge.
     
  • Kontakt BIT: Hvis ovenstående ikke hjælper, så send en mail til mail@pit-support.kk.dk
    • Mailen skal indeholde:
      • Dit fulde navn
      • Din @undervisning.kk.dk konto
      • Skole
      • Ansættelsesforhold (pædagog, lærer, fastansat, vikar, osv.)
      • Serienummer på medarbejdercomputer, hvis du allerede har en
      • Fejlbeskrivelse

 

Hvis man har en medarbejdercomputer med egenbetaling, skal den fejlmeldes hos vores leverandør, ADmire, via en af flg.:

  • Yod.dk/kk
  • support@admire.dk
  • 70 22 36 09


Hvis man har en medarbejdercomputer uden egenbetaling skal den fejlmeldes til os. Der oprettes en sag i Nilex eller sendes en email til mail@pit-support.kk.dk. Der skal inkluderes flg oplysninger:

  • Dit fulde navn
  • Dit @undervisning.kk.dk eller @bu.kk.dk bruger-ID
  • Bufnummer og/eller serienummer på medarbejdercomputer
  • Ordet ”medarbejdercomputer” skal inkluderes
  • Lokation (hvis du forventer at den skal afhentes, skal den ligge på skolens kontor)
  • Detaljeret fejlbeskrivelse

Hvis du fejlmelder ved at oprette en sag i Nilex, skal kategorien være MCO (MedarbejderComputerOrdning).

OBS! Uanset om det drejer sig om en maskine med eller uden egenbetaling, skal man sørge for at have sikret sine data inden fejlmelding. Man vil ofte ikke få den samme maskine tilbage, men i stedet en anden tilsvarende maskine (en såkaldt swap-maskine). Det er den enkelte medarbejders eget ansvar at sikre sine data. BIT anbefaler at man opbevarer dem på O365.
 

Hvis du fratræder skal du senest sidste arbejdsdag aflevere din medarbejdercomputer på skolens kontor. Husk at få en kvittering.

Hvis din fratrædelse skyldes at du starter nyt tilsvarende job hos Københavns Kommune (som fx at du skifter fra at være lærer på kommunal skole i København A til kommunal skole i København B), kan du tage medarbejdercomputeren med dig til dit nye job.

Hvis du er i tvivl, kontakter du eller din leder os ved at sende en mail til mail@pit-support.kk.dk.

Mailen skal indeholde:

  • Dit fulde navn
  • Din @undervisning.kk.dk eller @bu.kk.dk konto
  • Nuværende skole
  • Nye arbejdsplads
  • Ansættelsesforhold (pædagog, lærer, fastansat, vikar, osv)
  • Ansættelsesforhold på din nye arbejdsplads
  • Serienummer på medarbejdercomputer

Hvis din medarbejdercomputer bliver stjålet skal det meldes til politiet.
Derefter sender du en mail til mail@pit-support.kk.dk.

Mailen skal indeholde flg:

  • At det drejer sig om tyveri af en medarbejdercomputer
  • Dit fulde navn
  • Din @undervisning.kk.dk eller @bu.kk.dk konto
  • Skole
  • Om muligt BUF-nummer og/eller serienummer på computeren
  • Kopi af anmeldelsen
  • Politiets journalnr (kommer gerne i din e-boks nogle dage efter anmeldelsen)

Når vi har modtaget og bekræftet oplysningerne, sender vi dig hurtigst muligt en anden medarbejdercomputer.

Det er vigtigt du ikke melder tyveriet til dit eget forsikringsselskab, da computeren tilhører BIT og derfor hører under BITs forsikring.

I tilfælde af tvivl eller spørgsmål kan vi kontaktes på mail@pit-support.kk.dk

Fordele ved en standard pædagogisk medarbejdercomputer:

  • Levering
    Hurtig levering året rundt i stedet for få bestillingsvinduer. Det vil især få betydning ved nyansættelser.

     
  • Support
    Maskinen vil være testet, godkendt og installeret af BUF IT-drift. Der er derfor garanti for, at maskinen virker med skolens programmer, netværk, og printere.

    Alle kan fremover få support fra den lokale it-koordinator og resten af BUF IT-drift, ved at oprette en sag i Nilex.

    Hvis en maskine fejler kan brugeren få udskiftet den til en ny indenfor meget kort tidsrum 
    (via en swap pulje) og brugeren skal bare logge på for at kunne arbejde videre.

     
  • Sikkerhed
    Standardmaskinerne bliver udstyret med samme sikkerhedsløsninger der anvendes i resten af kommunen og brugernes data sikres. I GDPR-kontekst betyder det øget sikkerhed.

     
  • Køb gennem SKI
    Det at benytte SKI produkter til standardløsningen fremfor at lave et udbud, giver os på forhånd klarhed over hvilken maskine vi kan tilbyde og hvilken kvalitet og robusthed den besidder.
Yderligere information
pdf Document Medarbejdercomputer Målgruppe (172.24 KB)
pdf Document Medarbejdercomputer Produktblad (446.88 KB)
pdf Document Medarbejdercomputer Faktaark.pdf (175.52 KB)